Monday, December 15, 2014

Dollar Store Purchases - Doll Zebra Coat from a Scarf


The dollar store purchase transformation for today is how to make a doll jacket from from a fleece scarf.  (If you're just joining me, we're having fun for the past couple of weeks turning cheap finds from dollar items into cute doll clothes (you can find links to my other tutorials at the bottom of this post).


For today's project, you'll need the following supplies:
  • Simplicity pattern #3551. (This pattern is extremely easy sewing and makes a darling jacket.)
  • $1.00 fleece scarf from your local dollar store
  • 2 buttons (mine were recycled from an old jacket)
  • Thread

I simply cut out the pattern using every scrap of scarf available.  Sewed it together (following the directions) and in about 30 minutes I had one zebra coat perfectly sized for a doll.






  • Little Miss Santa Outfit from Santa hats go HERE 
  • Sweater Dress from thermal socks go HERE 
  • Leggings from knee hights go HERE
  • Elf Outfit from Christmas Stocking go HERE 
  • Doll sleeping bag from a chair cushion & tea towel go HERE 
  • Shorts from shirt sleeves go HERE 
  • Skirt & scarf from a scarf go HERE 
  • Party dress using a sequin headband go HERE 
  • Night Gown from a baby fleece blanket go HERE 
  • Zebra Jacket from a fleece scarf go HERE 


  • xoxo Grandma

    1 comment:

    Bitten said...

    Hei!!
    Jeg har så lyst til å sy denne morsomme jakken til en kjempegod dukkemamma som ønsker seg klær til sin dukke, men hvor finner jeg mønsteret på den. Takk for at du deler så masse morsomt og fint som jeg har lyst til å sy til dette kjære barnebarnet mitt. Kan jeg også spørre deg om hvordan jeg kan forstørre mønstrene, da dukken hennes er større? Takk igjen for mange gode og billige tips som jeg kan forsøke mine minimale sy ferdigheter på.

    Masse varme tanker til deg fra Gerd i Norge.